Våre medlemskommuner Aure, Averøy, Gjemnes, Kristiansund, Rindal, Smøla, Sunndal, Surnadal og Tingvoll har ulike kartløsninger. Godt fordelt mellom Norkart og Norconsult.
For andre fagområder har vi lykkes med å anskaffe felles løsninger, men ikke innenfor dette fagområde.
En anskaffelse av felles løsning vil være kostbar og krevende, men all erfaring viser langsiktige gevinster som:
- Samlet lavere driftskostnader på systemene.
- Bedre vilkår for nettverksarbeid når alle jobber i samme løsning.
- Enklere integrasjoner
- Et godt grunnlag for å hjelpe hverandre
- Et godt grunnlag for tjenestesamarbeid
For å utrede og legge til rette for en felles anskaffelse ønsker vi å få gjennomført et forprosjekt:
- Kartlegge dagens avtaler og løsninger (i den enkelte kommune)
- Hvilke løsninger anbefales anskaffet som felles løsninger (her finns et stort antall moduler/løsninger innenfor fagområdet som benyttes i dag)
- Markedsundersøkelse (hva finnes i markedet)
Resultatmål for forprosjektet:
- Anbefaling knyttet til felles prosjekt.
- Hva skal anskaffes som felles løsning (hva skal inngå)
- Gevinstplan
- Budsjett
- Framdriftsplan
Forprosjektleder vil ha med seg en prosjektgruppe bestående av medlemmer fra våre kommuner.
Kvalifikasjoner:
- Erfaring/kompetanse innen fagfeltet.
- Forståelse og interesse for prosjektarbeid.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Søkerne må være fast ansatt i en av kommunene som er medlem i IKT Orkidé, og jobbe innenfor fagfeltet.
Vedkommende som blir ansatt vil frikjøpes i 40 % i sin nåværende stilling. Vil fortsatt være ansatt i sin hjemme kommune som i dag. IKT Orkidé inngår en arbeidsavtale med kommunen.
Forprosjektlederen får en godtgjøring på kr 2.675,- pr. måned i tillegg til sin lønn for meransvar knyttet til arbeidet.
Søknad med CV sender du til:
Søknadsfrist: snarest, senest 15.01.2023.
Ansettelse så snart vi har en velegnet kandidat.