Hvem kan sende?
Både privatpersoner og offentlige ansatte kan sende inn bekymringsmelding i den nasjonale løsningen.
Det er også lagt til rette for at barn og unge kan finne god og relevant informasjon.
Anonym?
Ønsker du å være anonym, må du laste ned skjemaet og sende det i vanlig brevpost.
Hvordan sende inn bekymringsmelding?
Du finner god informasjon om hvordan du sender inn på kommunenes hjemmesider.
Eller gå direkte til en av følgende sider:
9 kommuner
Du logger på med ID-porten og meldingen blir sendt kryptert og sikkert til barneverntjenesten sitt fagsystem.
IKT ORKide kommunene består av: Aure, Averøy, Gjemnes, Kristiansund, Rindal, Smøla, Sunndal, Surnadal og Tingvoll.
Nasjonal bekymringsmelding er utviklet i samarbeid med Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) og KS.
Lokale prosjektleder for innføring av nasjonal portal for bekymringsmelding i de 8 kommunene er Svein Taknæs, rådgiver i IKT ORKidé og Hege Yvonne Karlsen i barneverntjenesten i Kristiansund, Averøy og Gjemnes kommune.
Deltakere i resten av prosjektgruppen som har vært med i innføringen er:
Indre Normøre: Turid Hagerup Jenstad - merkantil, Torunn Koksvik - kontaktperson.
Aure: May-Britt Nordgård - barnevernleder, Marte Pettersen - kontaktperson.
Smøla: Liv Torunn Liasjø - kontaktperson, Bente Width Berg - barnevernleder.
Kristiansund: Elisabeth Lystad - kontaktperson/mottak.