Nå kan du sende inn bekymringsmelding digitalt til barneverntjenesten

Bekymringsmelding - Klikk for stort bildeBekymringsmelding 
IKT ORKidé kommunene har nå tatt i bruk nasjonal løsning for innsending av bekymringsmelding.

Du registrerer meldingen digitalt og den sendes direkte til barneverntjenesten på en sikker og rask måte.

Barneverntjenesten ønsker fortsatt at du tar kontakt, dersom du har spørsmål eller ønsker å snakke med noen.

 

Hvem kan sende?

Både privatpersoner og offentlige ansatte kan sende inn bekymringsmelding i den nasjonale løsningen.
Det er også lagt til rette for at barn og unge kan finne god og relevant informasjon.
 

Anonym?

Ønsker du å være anonym, må du laste ned skjemaet og sende det i vanlig brevpost.
 

Hvordan sende inn bekymringsmelding?

Du finner god informasjon om hvordan du sender inn på kommunenes hjemmesider.
Eller gå direkte til en av følgende sider:

9 kommuner

Du logger på med ID-porten og meldingen blir sendt kryptert og sikkert til barneverntjenesten sitt fagsystem.
IKT ORKide kommunene består av: Aure, Averøy, Gjemnes, Kristiansund, Rindal, Smøla, Sunndal, Surnadal og Tingvoll.
Nasjonal bekymringsmelding er utviklet i samarbeid med Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) og KS.

Lokale prosjektleder for innføring av nasjonal portal for bekymringsmelding i de 8 kommunene er Svein Taknæs, rådgiver i IKT ORKidé og Hege Yvonne Karlsen i barneverntjenesten i Kristiansund, Averøy og Gjemnes kommune. 

Deltakere i resten av prosjektgruppen som har vært med i innføringen er:
Indre Normøre: Turid Hagerup Jenstad - merkantil, Torunn Koksvik - kontaktperson.
Aure: May-Britt Nordgård - barnevernleder, Marte Pettersen - kontaktperson.
Smøla: Liv Torunn Liasjø - kontaktperson, Bente Width Berg - barnevernleder.
Kristiansund: Elisabeth Lystad - kontaktperson/mottak.